България и Творческа Европа-Култура: подкрепени проекти 2024
За 2024 г. по подпрограма „Култура“ Творческа Европа подкрепи 160 проекта…
Номер на конкурса: CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE
Краен срок: 17/09/2025 18:00
Целта на конкурса е да насърчи конкурентоспособността на европейските независими продуцентски компании и да увеличи тяхната икономическа тежест на пазара.Предоставяната подкрепа е насочена към независими европейски продуцентски компании, които могат да развият от 2 до 3 аудиовизуални произведения (игрални филми, анимация, документалени филми). Подкрепата има за цел да позволи на производствените компании да намалят рисковете и да увеличат капацитета си за привличане и задържане на таланти.
Номер на конкурса: CREA-MEDIA-2025-CODEV
Краен срок: 26/02/2025 18:00
Конкурсът подкрепя съвместното развитие на адиовизуални творби (игрални филми, сериали, документални филми, анимация) от поне двама независими европейски продуцентски компании.
Номер на конкурса: CREA-MEDIA-2025-FEST
Краен срок: 11/03/2025 18:00
Цел на конкурса е да подобри разпространението и популяризирането, на европейски аудиовизуални произведения в рамките на Съюза, както и в международен план в новата цифрова ера; включително чрез иновативни бизнес модели. Цел на конкурса е и популяризирането европейски аудиовизуални произведения, европейско филмово наследство и подкрепа за развитието на публика.
Номер на конкурса: CREA-MEDIA-2025-FILMDIST
Краен срок: 24/04/2025 18:00
Конкурсът има за цел да насърчи и подкрепи по-широкото транснационално разпространение на нови европейски филми, посредством финансова подкрепа за дистрибуторски компании.
Конкурсът за подкрепа на разпространители действа в две фази:
Номер на конкурса: CREA-MEDIA-2025-FILMSALES
Краен срок: 19/06/2025 18:00
Конкурсът има за цел да насърчи и подкрепи по-широкото транснационално разпространение на нови европейски филми, посредством финансова подкрепа за търговски агенти.
Допустимите кандидати трябва да бъдат европейски търговски агенти, които да държат правата на всеки от декларираните филми в най-малко 10 държави, участващи в направление МЕДИА. Конкурсът за подкрепа на търговски агенти действа в две фази:
Генериране на потенциален фонд, който се формира на база на представянето на компанията на европейския пазар.
Изпълнението – генерираният фонд се реинвестира в: