МЕДИА 360°
-
Какво финансира конкурсът?
Цел на конкурса е да насърчи развитието на таланти, компетентност и умения; да стимулира на трансграничното сътрудничество, мобилност и иновации при производството на европейски аудиовизуални произведения, като се подкрепи сътрудничеството между държавите-членки с различен аудиовизуален капацитет.
-
Кои са допустимите кандидати и дейности?
Кандидатите трябва да бъдат юридически лица, регистрирани в една от допустимите страни:
- Страна, участваща в програма „Творческа Европа“;
- Държава членка на ЕС (вкл. Отвъдморските територии);
- Държави извън ЕС – част от европейското икономическо пространство (ЕИП), държави присъединени към програма „Творческа Европа“ или държави в процес на преговори за присъединяване, при които присединяването ще влезе в сила преди подписването на договора за финансиране.
- Регистрирани в страна участваща в подпрограма МЕДИА, директно или мажоритарно притежавани от лица, чиято националост е от тези страни.
Проектите трябва да обхващат дейности в поне два от следните сегменти:
- Дейности, обхващащи направление „Талант и умения“ на програмата. Дейностите могат да бъдат курсове за обучение, менторски програми, иновативни методи на преподаване, наставничество и коучинг, като се използват най-новите цифрови технологии, със силен акцент върху електронното обучение предоставянето и създаването на онлайн курсове, както и имплементиране на зелени инструменти в аудиовизуалния сектор.
- Дейности, попадащи в рамките на направление „Пазари и работа в мрежа“ на програмата. Целта е да се насърчи обменът между представители на бизнеса (B2B) в аудиовизуалния сектор, по-специално засилено участие на страните с нисък производствен капацитет (LCC) група А и Б (каквато е България), чрез улесняване на достъпа до физически и онлайн пазари.
- Подкрепа за производството и разпространението на международна копродукция (между компания, базирана в страна, участваща в подпрограма МЕДИА и компания, базирана в страна, която не участва в подпрограма МЕДИА).
- Дейности, обхващащи подкрепата за развитието и/или разпространението на „Иновативни инструменти и бизнес модели“, с цел повишаване на достъпността, видимостта и аудиторията на европейските произведения в дигиталната ера и/или да допринесат за увеличаване на конкурентоспособността и процеса на екологизиране на европейската аудиовизуална индустрия.
- Частно финансиране – подкрепа за семинари, работилници или уроци, които фокусират върху важността на финансовите инвестиции, различните възможности и как те могат да бъдат от полза за аудиовизуалните/игровите компании в дългосрочен план.
При покриване на тези изисквания, проектите могат да въведат и други дейности в съответствие с целите на конкурса. Приоритет ще бъде даден на „бизнес към бизнес“ (B2B) дейности. „Бизнес-към-потребител“ (B2C) дейности (дейности насочени към публиката, различни от тези, обхванати от конкурса „Мрежи от европейски фестивали“) не са приоритет, но биха могли да бъдат част от приложението само, ако са добре интегрирани в глобалната стратегия на действието и ясно показват своите добавената стойност.
Кандидатурите трябва да представят подходящи стратегии за осигуряване на устойчивост, защита на околната среда и да гарантира баланс между половете, приобщаване, инклузивност и представителност.
-
За какви суми може да се кандидатства?
Наличният бюджет на конкурса е 21 000 000 Евро.
Бюджет на проекта (максимален размер на безвъзмездната помощ) е без ограничение. Максималният процент съфинансиране по конкурса е 70%. Отпуснатата безвъзмездна помощ може да е по-ниска от исканата сума.
Програма „Творческа Европа“ запазва правото си да не отпуска всички налични средства по конкурса, в зависимост от получените предложения и резултатите от оценката.
-
Как да кандидатствате и кои са необходимите документи?
Новите кандидати първо трябва да получат своя PIC (Participant Identification Code) – идентификационен код на участника, като регистрират свой акаунт в EU LOGIN и въведат информация за компанията във “Funding and Tenders Portal”.