Пътуващи филми
-
Какво финансира конкурсът?
Конкурсът подкрепя международни продажби и разпространение на ненационални аудиовизуални европейски творби на всякакви платформи (на екран, онлайн и т.н), насочени към малки и големи продукции. Включително чрез координирани разпространителски стратегии в няколко държави и насърчаване на субтитрирането, дублажа и по възможност адио-описателния превод.
Дейностите по този конкурс имат за цел да насърчат широкото разпространение на нови, съвременни, ненационални европейски филми, чрез подкрепа за търговски агенти и разпространители, които да инвестират в промоция и разпространителски кампании.
-
Кои са допустимите кандидати и дейности?
Допустимите кандидати (бенефициери и свързани с проекта компании) трябва да отговарят на следните условия:
- Да бъдат европейски търговски агенти – такива са компании, действащи като посредници на продуцента. Те следва да са специализирани в търговската експлоатация на филми, чрез маркетинг и лицензиране на филми към дистрибутори или други крайни купувачи от чужди страни. Те трябва да бъдат упълномощени от продуцентите на съответните филми, чрез сключени договори отстъпени права за международна продажба най-малко в 15 страни, участващи в МЕДИА.
- Да бъдат юридически лица, регистрирани в една от допустимите страни:
- Страна, участваща в програма „Творческа Европа“;
- Държава членка на ЕС (вкл. Отвъдморските територии);
- Държави извън ЕС – част от европейското икономическо пространство (ЕИП), държави присъединени към програма „Творческа Европа“ или държави в процес на преговори за присъединяване, при които присединяването ще влезе в сила преди подписването на договора за финансиране.
- Регистрирани в страна участваща в подпрограма МЕДИА, директно или мажоритарно притежавани от лица, чиято националост е от тези страни.
-
За какви суми може да се кандидатства?
Наличният бюджет на конкурса е 16 000 000 Евро.
Предвижда се не повече от 25% от средствата в този бюджет да бъдат използвани за разпространението на филми с продуцентски бюджет над 15 000 000 евро.
Грантовете по конкурса представляват бюджетно базирани суми, т.нар. „Budget based sums“ и достигат до 90% от допустимите разходи по проекта.
Началото и продължителността на проекта ще бъдат фиксирани в договор. Kато начална дата се определя датата на подписване на договора. В извънредни случаи може да бъде приложена ретроактивност.
Продължителността на проекта е между 12 и 24 месеца ( възможно е удължаване на този период единствено при доказани причини и с подписване на анекс към договора)
-
Как да кандидатствате и кои са необходимите документи?
Новите кандидати първо трябва да получат своя PIC (Participant Identification Code) – идентификационен код на участника, като регистрират свой акаунт в „EU LOGIN“ и въведат информация за компанията във “Funding and Tenders Portal”.
След като кандидатът е създал своя профил, той може да започне процесa по кандидатстване като отиде на официалната публикация на конкурса и генерира електронен формулар за кандидатстване, като натисне бутонът Start Submission.