СЪБИТИЯ НА МЕДИА В РАМКИТЕ НА „MARCHÉ DU FILM“ 2020

Публикувано на 15/6/2020
от Васил Николов

73-ото издание на филмовия фестивал в Кан бе отменено поради кризата от COVID-19, но „Marché du Film“ премести своята дейност онлайн. МЕДИА ще се присъедини към това със свой виртуален информационен щанд, както и със следните събития:

Дигитален Европейски филмов форум

Това издание на форума ще се проведе под заглавието „Оформяне на бъдещето на европейската аудиовизуална екосистема: каква е ролята на Европейския съюз?“

Конференцията ще се проведе в понеделник, 22 юни от 17:00 часа (българско време), и ще бъде възможност за оценка на настоящата ситуация, за работа върху обща визия на аудиовизуалния сектор и за неговото укрепване, както и за обсъждане на ролята на Европейския съюз в този нов пейзаж.

Паналисти на събитието ще бъдат: Пиер Лескюр (председател на филмовия фестивал в Кан), Тиери Бретон (европейският комисар за вътрешния пазар) и Сабин Верхейен (евродепутат).

Представяне на МЕДИА казуси от практиката (showcases)

Виртуалният щанд на МЕДИА организира четири различни дискусии върху казуси, които ще се проведат всеки ден от 23 до 26 юни от 18:00 (българско време) и ще бъдат разпространени и сред широката общественост чрез социалните медии. Специалисти от индустрията ще споделят своя опит и съвети за справяне с кризата, по-специално по отношение на фестивалите и пазарите, премиерите и достъпа до финансиране.

MEDIA meet Tech Conference

В сътрудничество с „NEXT“, най-иновативната секция на филмовия пазар в Кан, МЕДИА търси начини за свързване на най-новите технологични развития с аудиовизуалната индустрия. На 24 юни от 13.00 (българско време). Тази конференция ще събере европейски стартиращи фирми (стартъпи), акселератори и инвеститори.


Информация относно това как да се присъедините към стриймовете на събитията ще бъде скоро достъпна на горепосочения линк.

Подкрепени филми от МЕДИА в официалната селекция в Кан 2020

Official selection
„Druk“ (Another round) – с реж. Томас Винтерберг, датска продукция, която е получила 60 000 евро от МЕДИА за развитие.

The Newcomers
„Sweat“ – с реж. Магнус фон Хорн, шведска продукция, която е получила 40 000 евро от МЕДИА за развитие.
„Enfant Terrible“ – с реж. Оскар Роулер , германска продукция, която е получила 40 000 евро от МЕДИА за развитие.

5 Comedy Films
„Un Trioumphe“ (The big Hit) – с реж. Еманюел Куркол, френска продукция, която е получила 60 000 евро от МЕДИА за развитие.

Animated Films
„Flee“ – с реж. Йонас Похер Расмусен, датска продукция, която е получила 300 000 евро от МЕДИА по конкурса за телевизионно развитие.

Конференцията на Европейската аудиовизуална обсерватория в рамките на „Marché du Film“

Европейската аудиовизуална обсерватория ще представи документалния си филм относно последствията от COVID-19 в сектора, заедно с експертна дискусия по темата. Събитието ще се проведе на 23 юни от 18:00 до 19:00 (българско време). Можете да се регистрирате за него тук.